Afgelopen donderdag was de Jaarbeurs in Utrecht het middelpunt van de live-industrie. Na twee stille jaren trapte EventSummit het festivalseizoen af met een uitstekend georganiseerde trade show, waar iMediate als uitgever van EB Live natuurlijk ook prominent aanwezig was.
We moeten er weer aan geloven. Na twee jaar corona schieten de b2b-beurzen weer als paddenstoelen uit de grond. Het liefst willen we natuurlijk overal aanwezig zijn, maar de dagelijkse nieuwsbrief, de verschillende fysieke magazines en de verkoop van advertenties moeten ook gebeuren. Onze aanwezigheid bij EventSummit was echter een een-tweetje. Want hier komt het overgrote deel van de branche bij elkaar om te praten, te netwerken en natuurlijk voor deals of om kennis te maken. Normaliter loopt het redactie- en salesteam van EB Live over de beurs, maar dit jaar kozen we voor een andere opzet. Op een stand konden Arnold, Mitchel, Tarik en Jeroen bestaande, en nieuwe klanten verwelkomen om de toekomstige mogelijkheden bij EB Live te bespreken.
EventSummit 2022
De insteek van EventSummit 2022 was anders dan normaal. Dit jaar geen congresgedeelte, maar gedurende de dag 15 keynote-sessies. De rode draad was hierbij inspiratie. Zo zagen we onder andere Paul Smit (filosoof en cabaretier), Jan van Halst (oud-voetbalanalist), Carlo van Lienden (tv- en mediaman) en Houda Loukili (voormalig Nederlands kickbokskampioen) interessante stellingen delen. Inspirerend was het zeker, maar het eindelijk weer in het echt zien van onze relaties was toch keer op keer een hoogtepunt. Bij de EB Live stand was het dan ook een komen en gaan van bekende en nieuwe gezichten. Na twee jaar was iedere begroeting speciaal, leuk en vooral oprecht. Tussen het vele handjes geven door, is het redactie- en salesteam, bewapend met een stapel bladen en natuurlijk de EB Festival Guide, de beurs opgelopen om het EB Live-gospel te verkondigen. En dat is volgens mij goed gelukt.
Afsluiten en vooruitkijken
Traditioneel werd EventSummit afgesloten met een netwerkborrel met muziek. Muziek die trouwens tijdens het hele event centraal stond. We hebben nog niet zo vaak zo’n diverse pluimage aan mobiele disco’s, mondharmonicabespelers en kunstenaars voorbij zien komen.
Wat EventSummit vooral liet zien is dat de branche klaar is voor het komende seizoen. Nieuwe kansen worden aangepakt en iedereen is enthousiast. Dit is goed te merken aan de inbox die nog steeds volloopt n.a.v. de vele leuke gesprekken. Dat positieve gevoel gaan wij de komende maanden natuurlijk gebruiken om redactionele, en financieel gezonde uitgaven te maken.
Mitchel van der Heide
Gerelateerd
- Software en cultuur
- EB sluit het jaar dubbeldik af
iMediate heeft jarenlange ervaring met contentmarketing voor de entertainment-industrie, onder andere met ons eigen platform - Entertainment Business
We werken al jaren voor heel veel verschillende bedrijven in de entertainment, en live-entertainment-industrie. Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen?