Boodschappen magazine voor Superunie
Superunie vertegenwoordigt 13 onafhankelijke supermarktorganisaties in Nederland. Die supermarkten – de leden – vertegenwoordigen samen ruim 1.600 winkels en een marktaandeel van bijna 30%. Voor de leden wordt maandelijks een magazine verzorgd met een combinatie van inspiratie, de lekkerste recepten en redactionele artikelen die aansluiten op de thematiek van de uitgave. Het magazine is een van de grootste supermarktmagazines van Nederland en is onderdeel van een crossmediaal platform met de ambitie om hét food inspiratiemerk van Nederland te zijn.
InhOUD VAN BOODSCHAPPEN
Recepten vormen de basis van Boodschappen, waarbij elke maand de meest uiteenlopende thema’s aan bod komen. Het doel is om lezers aan te zetten tot koken. Om dat te bewerkstelligen wordt er maandelijks gezocht naar een ideale contentmix van de drie ‘R’-en van Boodschappen: rubrieken, recepten en redactionele artikelen. Regelmatig ondergaat het magazine een restyling waarbij nieuwe rubrieken worden geïntroduceerd. Dat is ook het geval in 2020. Zo krijgt een kookpanel nieuwe recepten voorgelegd, waarna het zelf in de keuken aan de slag gaat om de lezer te inspireren. Ook komt er extra aandacht voor vegetarisch koken, waar ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. Uiteindelijk krijgt de Boodschappen-lezer met het magazine houvast om enerzijds snel een goede en gezonde maaltijd op tafel te zetten en anderzijds de weekends en feestmomenten uit te blinken als een echte thuischef.
Superunie
Superunie is de inkoop- en marketingorganisatie die 13 onafhankelijke supermarktketens vertegenwoordigt in Nederland. Dat doen ze inmiddels 60 jaar en met succes; de organisatie vertegenwoordigt via haar leden ruim 1.600 winkels en heeft een marktaandeel van bijna 30%.iMediate werkt sinds 2013 voor Superunie
Een selectie van ons werk voor Superunie:
Boodschappen Magazine | Boodschappen.nl | Boodschappen op sociale media | de Wijngids
Werkwijze
De maandelijkse thema’s van Boodschappen worden jaarlijks bepaald en vervolgens platformbreed uitgerold. Dit natuurlijk in samenspraak met de betrokkenen binnen Superunie. Hierdoor sluit het magazine perfect aan op de wensen en doelstellingen van de klanten. Ook de website en de online kanalen van Boodschappen gaan mee in het thema, waardoor een crossmediale contentmix ontstaat. Naast het bepalen van de thematiek, verzorgt iMediate tevens de redactionele invulling van het magazine. Ook de foodstyling, styling en fotografie komen letterlijk en figuurlijk uit eigen keuken. Het uitgangspunt daarbij is helder: ‘Ziet er lekker uit, dat kan ik ook, ik ga dit klaarmaken’. De recepten moeten er namelijk niet alleen verzorgd, maar ook toegankelijk uitzien. Sinds 2015 hebben we deze missie tot volle tevredenheid van Superunie kunnen uitvoeren.
Projectinbreng iMediate
- Art-direction
- Vormgeving
- Redactie
- Traffic
- Fotografie
- Concept
Wil je meer weten over dit project of onze inbreng erin? Heb je interesse in een (online) magazine?