Bannering voor MediaMarkt
Voor een periode van meerdere jaren heeft iMediate de online marketinguitingen van MediaMarkt verzorgd. Denk aan bannering die werd uitgeserveerd via de platformen van affilliatepartners, maar ook targeted marketing in de vorm van direct mailings naar klanten van de elektronicaketen.
Doel van bannering
Met dit project bood iMediate MediaMarkt ondersteuning om consumenten te bereiken via meerdere kanalen en klanten voor te lichten over aanbiedingen, nieuwe producten en campagnes van de elektronicaretailer en haar leveranciers.
Doel was om via verschillende platformen, waaronder de eigen webshop van MediaMarkt, maar ook affiliate-partijen, sociale netwerken en middels direct marketing traffic, clicks en sales te realiseren. Per maand verzorgde iMediate, in nauwe samenwerking met MediaMarkt en haar leveranciers, de vormgeving van zo’n 700 banners. Deze banners kenden de volgende formats:
- Category Rotator
- Static
- Breaker
- Take-over
- Targeted mailing
- Social Media Bannering
- Triad
- Coupon
- IAB sets
MediaMarkt
MediaMarkt is een van de grootste consumentenelektronica-ketens in Nederland. In Nederland heeft de keten 50 vestigingen. MediaMarkt is onderdeel van het Duitse Ceconomy.iMediate werkte van 2006 tot 2018 voor MediaMarkt
Een selectie van ons werk voor MediaMarkt:
Keuzehulp | M online | M Magazine | WOW Magazine | Bannerproductie | Leveranciers-events
Werkwijze
iMediate en het team van MediaMarkt zorgden gedurende het proces voor een uitgebreide planning op basis van de verkochte bannerposities per week. Hierdoor kon er snel worden geanticipeerd op nieuwe campagnes en werd het team opgeschaald wanneer nodig. Ons team zorgde, in onderling overleg met de collega’s binnen MediaMarkt, dat alle uitingen op de eigen kanalen van MediaMarkt op het beoogde moment online kwamen. Binnen het project werd zoveel mogelijk vooruit gewerkt, terwijl voor last-minute campagnes het ‘on time’ principe werd nagestreefd.
Voor alle leverancierscampagnes nam iMediate alle communicatie uit handen van MediaMarkt. Hierdoor deed iMediate meer dan alleen de realisatie in woord en beeld; de klant werd ook volledig ontzorgd. Interne campagnes van de elektronicaretailer werden met de interne stakeholders afgestemd.
De realisatie van alle banners en direct marketing uitingen lag in handen van een vast team van vormgevers en redacteuren. In dit proces fungeerde het brandbook van MediaMarkt als leidraad. Alle uitingen werden volgens deze richtlijnen verzorgd. Vanwege deze werkwijze fungeerde iMediate ook als bewaker van de merkidentiteit van MediaMarkt richting haar leveranciers.
Projectinbreng iMediate
- vormgeving
- projectbegeleiding
- redactie
Heb je een complexe contentproductie-klus? We vertellen je graag hoe wij die zouden aanpakken.