In het nieuwe nummer van Sligro’s magaZiNe geven we de next generation foodprofessionals een podium. Hiervoor dook ons team in de wereld van de millennials en Gen-Z. Hun trefwoord? Verbinden.

Deze doelgroep wil zich ergens onderdeel van voelen, participeren en gezien worden. Hun wereld is groot, ze connecten 24/7 online met de hele wereld en zien disconnecten als de nieuwe luxe. Klimaat, foodwaste, vervuiling, ongelijke verdeling van kapitaal, duurzaamheid. Het is top-of-mind bij deze generatie. Dus doen ze het anders. Ze delen slim, ze ruilen, ze zijn digital, customizen en doen aan co-creation. Special voor deze editie maakten we voor Sligro een reportage en video genaamd ‘Food (m)Eats Art’.

In ‘Food (m)Eats Art’ brengen we food en art samen. We nodigden een milennialkunstenaar (de 28-jarige Bart Stillekens) en een Gen Z-chef (de 17-jarie Luuk Damen) uit om samen food op de kaart te zetten. Twee jonge talenten met een frisse blik op de wereld om ons heen, die de lezer meenemen in hun eigen wereld. Omdat food verbindt, omdat deze nieuwe generatie wil delen.

In de video laten we zien hoe ze gezamenlijk tot hun project komen, interviewen we ze over de keuzes die ze maken op het gebied van food en art en tonen uiteraard het eindresultaat. Immers, inspiratie komt vaak van buiten je eigen vakgebied, en wat gebeurt en nu als we twee jonge diamanten bij elkaar zetten en hen met frisse ogen naar Art & Food laten kijken?

Bekijk hier de video.