magaZiNe voor Sligro
Sinds 2014 verzorgt iMediate voor Sligro het culinaire foodinspiratiemagazine magaZiNe (voorheen ‘Exclusief’). Dit magazine is onderdeel van Sligro’s inspiratiemerk ZiN, waar ook een inspiratielab en een online omgeving onder vallen. Doel is de lezer te informeren over het assortiment van Sligro én te inspireren met mogelijke toepassingen van het assortiment. De totale oplage van Exclusief bedraagt 100.000 exemplaren. Diverse producties uit magaZiNe worden bovendien vertaald in videoreportages en social media posts.
Inhoud van Magazine
magaZiNe staat vol foodreportages, uitgebreide recepturen en inspirerende interviews met vakgenoten. En ook: het laatste nieuws uit horecaland, praktische businesstips, boeiende achtergrondverhalen, (inter)nationale trends en handige non-foodproducten.
magaZiNe richt zich op de doelgroep chefs (horeca groot & klein). Daarnaast wordt het magazine goed gewaardeerd en geraadpleegd door hobbykoks, Sligro-klanten die zich graag spiegelen aan het aspiratieniveau van de ‘echte’ chefs. Om continu relevant te blijven, wordt iedere twee jaar een doelgroeponderzoek gehouden om de inhoud van het magazine bij te sturen op basis van de behoeften die leven onder de doelgroep. Daarnaast zijn redacteuren regelmatig aanwezig op belangrijke vakbeurzen als Horecava en leggen zij klantbezoeken af om up-to-date te blijven. Op die manier worden de ontwikkelingen in de horecabranche nauwgezet gevolgd en wordt het netwerk onderhouden.
Sligro Food Group
Sligro Food Group bestaat uit foodservicebedrijven in Nederland en België die via een groothandelsconstructie een totaalpakket bieden van food en food gerelateerde non-food producten. In Nederland is de groothandel marktleider.iMediate werkt sinds 2013 voor Sligro
Werkwijze
Elk jaar wordt op basis van de meest relevante food- en horecatrends met de marketingafdeling van Sligro gebrainstormd over de jaarthema’s voor magaZiNe. Daarna werkt iMediate per editie een uitgebreid contentvoorstel uit, dat via een moodboard bij de klant wordt gepresenteerd. Vervolgens wordt het contentvoorstel op basis van feedback verder afgestemd op de klantwens, waarna het aangepaste voorstel wordt gepresenteerd aan stakeholders (inkoop + leveranciers) binnen Sligro.
Met deze werkwijze is de totstandkoming van magaZiNe een mooi voorbeeld van een gezamenlijke productie van bureau en klant. Zodra de redactionele invulling en de thematiek van het magazine zijn bepaald, zorgen onze recept-schrijvers in nauw overleg met het team voor de culinaire invulling van het magazine. Hun recepturen worden vervolgens -na goedkeuring door de experts van Sligro- bereid én gefotografeerd in onze eigen fotostudio. Uiteindelijk verzorgt iMediate daardoor niet alleen de redactionele invulling van het magazine, maar zorgen de redacteuren, receptschrijvers, (food)stylisten en fotografen ook voor een visueel aantrekkelijk magazine én mooie online content voor de social media en de eigen platforms van Sligro.
Projectinbreng iMediate
- redactie
- styling
- fotografie
- vormgeving
- art direction
Wil je meer weten over magaZiNe of ben je nieuwsgierig naar onze kook-fotostudio. Maak een afspraak en kom langs