De verwachting is dat er het komende jaar niet heel veel verandert aan de krapte op de arbeidsmarkt. Tegenover 100 werklozen staan 108 vacatures en het aantal banen groeit licht. Voor sommige sectoren blijft de krapte nijpender dan voor andere. De zakelijke dienstverlening en de ICT-sector blijven last hebben van arbeidstekorten. Reden voor ons om je nog een keer te wijzen op het belang van een goede werken bij-pagina. Dat zeggen wij, als contentmarketing-bureau, maar als je meer onderbouwing wilt, lees dan vooral ook de argumenten van anderen die we hieronder verzameld hebben.    

Een goede werken bij pagina draagt bij aan employer branding

Een goede werken bij-pagina draagt bij aan je werkgeversmerk. En een sterk werkgeversmerk is onmisbaar als je goede kandidaten wilt aantrekken. Want juist zij zijn op zoek naar een functie in een bedrijf dat aansluit bij hun waarden en ambities. Als je jouw bedrijfscultuur goed kan overbrengen helpt dat om de juiste kandidaten aan te spreken. (LinkedIn

Een goed werkgeversmerk is trouwens ook goed voor het binden van mensen. Organisaties met een sterk werkgeversmerk hebben een lager verloop (Randstad Employer Brand Research) en een hogere betrokkenheid. En dat laatste leidt weer tot een hogere productiviteit (Gallup).

Een goede werken bij-pagina is belangrijk voor een goede gebruikerservaring

Een goed opgezette pagina zorgt voor een goede gebruikerservaring en die is belangrijk voor de eerste indruk die je als organisatie achterlaat. Want een slechte ervaring tijdens het sollicitatieproces zorgt voor een negatieve indruk van de organisatie bij 58% van de werkzoekenden. (Glassdoor).

Een goede werken bij-pagina draagt bij aan je vindbaarheid

73% van de werkzoekenden begint met zoeken via zoekmachines. Wil je gevonden worden, dan is een geoptimaliseerde werken bij-omgeving onmisbaar (Jobvite).

Met een goede werken bij-pagina verlaag je wervingskosten

Door je vacatures (ook) op je eigen website te promoten en je werken bij-pagina actief te gebruiken als je mensen werft kun je de afhankelijkheid van wervingsbureaus en vacaturebanken verkleinen. Bedrijven die dat goed doen, hoeven tot 23% minder te besteden aan werving via externe partijen (TalentLyft).    

Een eerlijke werken bij-pagina vergroot vertrouwen in je organisatie

Organisaties die een eerlijk, realistisch beeld laten zien van de werkcultuur binnen hun organisatie wekken vertrouwen bij sollicitanten. 79% van de werkzoekenden zegt eerder te solliciteren bij een bedrijf dat actief de werkcultuur en werkomstandigheden (Glassdoor). Een eerlijk verhaal zorgt er ook voor dat sollicitanten beter geïnformeerd en gemotiveerd zijn en dat leidt tot een lager verloop.

Het loont dus om aandacht te besteden aan een goede werken bij-pagina. Het versterkt je werkgeversmerk, zorgt voor een betere gebruikerservaring voor sollicitanten en draagt bij aan je vindbaarheid. Een goede pagina kan ervoor zorgen dat je kosten voor werving omlaag gaan en met eerlijke informatie vergroot je het vertrouwen in jouw organisatie. En hoe ziet zo’n pagina er dan uit?
Daarvoor hebben we een mooie pdf gemaakt. Een pdf met elementen die we vaak tegenkomen die je liever wilt vermijden, met elementen die je niet wilt missen en extra’s die jouw werken bij-pagina extra aantrekkelijk maken. Je kan de pdf hier downloaden.

Heb je vragen na het lezen van de pdf of heb je hulp nodig om de tips toe te passen? Bel of mail ons gewoon even.