Heb jij lef? Durf jij ‘nee’ te zeggen tegen middelmatige content? Ben jij die éne marketeer, brandmanager of CEO die ook durft te verkondigen waarom je aan contentmarketing doet? Maar dan echt. De wereld is niet op zoek naar meer middelmatigheid. Nee. Winnen. Dat is het devies. Waarom?
Jasper de Weerd ondersteunt iMediate en MediaMarkt om tot een (nog) betere samenwerking te komen. Voor Frankwatching schreef Jasper tussen alle bedrijven door dit artikel.
We starten met een oefening voor je marketingafdeling. Pak tien stukken geschreven content. Vijf van jezelf en vijf van andere (concurrerende) merken. Ontdoe ze van alle logo’s, kleuren, verwijzingen en alle andere opsmuk die duidelijk maakt wie de afzender is. Bekijk die tien content-items. Adem in. Adem uit. Wijs nu maar eens welke van jullie is. En?
Veel merken besteden veel meer tijd, aandacht en geld aan kleuren, logo’s en andere huisstijl beslommeringen dan aan tone of voice. Tenminste, dat verkondigt Ann Handley tijdens het CMFF event 2017. Zij is een gepassioneerde pleitbezorger voor minder middelmatige content. Ze schreef zelfs een boek over hoe je zelf awesome content (aff.) kunt maken.
Ann is natuurlijk niet de enige die dat zegt. Opvallen is namelijk voor veel merken een doel, want ja: er is nu eenmaal véél content die allemaal om je aandacht roepen.
Lees het hele artikel op Frankwatching.nl