Ook dit jaar was de jaarlijkse iMediate Cup een groot succes. Foodstands met verwennerij voor de inwendige mens, spectaculaire wedstrijden en een uitermate gezellige derde helft – de sfeer zat er lekker in! En daarbij scheen de zon ook nog eens uitbundig, het was zelfs behoorlijk warm. Heerlijk voor de toeschouwers natuurlijk en op het veld scheidde de hitte de kerels en de powervrouwen van de jongens en de meisjes.
27e editie
Al sinds 1991 strijden jaarlijks 20 tot 24 gerenommeerde entertainmentbedrijven om de felbegeerde iMediate Cup. Ook deze editie was een groot gedeelte van de entertainmentbranche van de partij, waaronder Universal Music, Warner Music Benelux, MediaMarkt en Buma/Stemra. Traditiegetrouw werd er bij FC Hilversum 7 tegen 7 gespeeld op halve velden. Elke wedstrijd duurde 20 minuten, wat misschien niet lang klinkt, maar wel lang voelt voor de vaak ongeoefende spelers…
Food & fun
Buiten het voetbalspektakel was er een groot veld met allerlei kidsactiviteiten. Denk aan een mega wipe-outbaan, een poolvoetbalveld, een ballenbak en een springkussen. Hongerige bezoekers konden aankloppen bij foodtrucks en zich te goed doen aan hamburgers, saté, hotdogs en crêpes. Naast deze foodtrucks was er zelfs een snoeptruck voor de kids (en voor volwassenen die hun kinderen als excuus gebruikten).
Ziggo Sport: heer en meester
Ziggo Sport bleek voor het derde jaar op rij heer en meester. Het team rekende in de finale af met Agents After All (2-0) en ging er ook dit jaar vandoor met de cup. Het veldspel leek bij vlagen op dat van AC Milan uit de tijd van Van Basten! Wij vragen ons af wie Ziggo Sport de komende jaren partij kan bieden…
Eén voor allen…
Er stonden ook mindere goden op het veld, zoals het team van iMediate. Met drie verliespartijen en één overwinning, was het voetbaltechnisch bepaald niet ons beste jaar. We maakten in totaal vier goals, waarvan twee verzilverde penalty’s en een eigen doelpunt. Tragisch was het moment dat een van onze spelers al in de tweede minuut het veld moest verlaten. Oorzaak: kramp. Het iMediate-team maakte dankbaar gebruik van dit vroege rustmoment. Terwijl het lijdend voorwerp op de grond lag, pakte de rest even een bidonnetje. Typisch geval van ‘Eén voor allen…’ Gesterkt door woorden van steun (“Kun je nog even blijven liggen!”), kon de speler de volgende wedstrijd gelukkig weer meedoen.
Professionele hulpdiensten
Alle spelers konden terugvallen op professionele hulpdiensten om zich tussen de wedstrijden door te laten oplappen. De masseur maakte tientallen spieren los en ook de dienstdoende EHBO’er zat niet stil. Hij had zijn handen vol aan het aanbrengen van tapejes, de behandeling van een gescheurde hamstring en het terugzetten van een gedislokeerde schouder. Er hoefde dit jaar niemand naar de spoedeisende hulp te worden afgevoerd. Wat we een meevaller mogen noemen.
Woord van dank
iMediate wil de sponsoren hartelijk danken voor hun bijdrage. De 27e editie van de iMediate Cup werd mede mogelijk gemaakt door Wim Pel Productions (toernooisponsor), OD Media (biersponsor), Ingram Micro (satésponsor), Digital Media Centre (hamburgersponsor), Universal Music (hotdogsponsor), Cloud 9 Music / Armada (pannenkoekensponsor), Paylogic (scheidsrechtersponsor), Just Media Group (kidssponsor) en Born4Jobs (veldsponsor). De goodie-sponsoren waren Bethesda Softworks Benelux, Triple P Entertainment, Media Tornado en Mindscape.
Zoals altijd was de vraag om mee te doen groter dan het aantal beschikbare plekken, dus mocht jouw bedrijf zich dit jaar niet hebben kunnen inschrijven: wees er de volgende keer snel bij! Voor een sfeerimpressie van de afgelopen editie zie: https://imediatecup.nl/fotos/