Vandaag zijn de vernieuwde website en nieuwsbrief van Entertainment Business en EB Live online gegaan. Naast visuele en technische stappen is de redactionele insteek ook aangesterkt.
Als je in de entertainmentindustrie werkt, dan weet je dat sinds jaar en dag om klokslag drie uur de nieuwsbrief van Entertainment Business in je digitale postvak valt. Een dagelijkse update van alles wat speelt in de branche. De afgelopen maanden waren achter de schermen het redactie- en salesteam druk bezig om een volgende stap te maken. Zowel de website als de nieuwsbrief moesten een facelift ondergaan. Naast de nieuwe pracht en praal moest de content nog beter aansluiten op de behoeften van de lezers. Na talloze vergaderingen ging het bureau Digiboost aan de slag. Het resultaat is vanaf vandaag te zien.

Gebruiksvriendelijk

Zowel de techniek als het design is volledig aangepast, met focus op gebruiksgemak en optimale vertoning op alle devices. Bij de ontwikkeling hebben we met behulp van data goed gekeken naar wat zowel de doelgroep als adverteerders van ons verlangen. Onze lezers moeten ons nog meer gaan zien als nieuwsvoorzieners, maar ook als bron van inspiratie en innovatie. De nieuwe website sluit daarnaast beter aan op de interessegebieden van onze lezers en is meer in lijn met ons magazine en overige kanalen. Dit zorgt voor een sterk crossmediaal merk. Een andere duidelijke wens die gerealiseerd is, binnen de nieuwe opzet kunnen we met nieuwe advertentiemogelijkheden ook onze markt beter bedienen.

Unieke content

Een andere verandering is dat de redactionele insteek scherper geworden. Naast de gebruikelijke nieuwsvoorziening leggen we meer de focus op achtergrond en verdieping. Het hoofdbericht zal iedere dag uit onze eigen koker komen met interviews en achtergronden die je enkel bij EB kunt lezen. Unieke content die we op een visuele manier gaan duiden.

Wekelijks vijf nieuwsbrieven

Er zullen wekelijks vijf nieuwsbrieven verzonden worden. Op maandag, woensdag en vrijdag verschijnt de reguliere editie met al het belangrijke nieuws op het gebied van muziek, games, film, retail en industrie. Dinsdag en woensdag ligt de focus op de live-industrie. We hopen hiermee beide belangrijke onderdelen van onze industrie goed mee te bedienen. Want waar het uiteindelijk om draait is dat lezers geïnformeerd en geïnspireerd willen worden.
Aanmelden voor de gratis nieuwsbrief kan op de website van Entertainment Business