Al een aantal jaar verzorgt iMediate verschillende vormen van content en communicatie voor de NVER, de Vereniging van Nederlandse Entertainment Retailers. Belangrijk onderdeel daarvan is de creatie en productie van het NVER Magazine, waarmee de vereniging de achterban informeert over zijn activiteiten. In het magazine zijn verder ook interviews, achtergrondverhalen en productinformatie te vinden.  Op verzoek van de NVER hebben we de afgelopen tijd aan het format gesleuteld en het resultaat is een vernieuwd tijdschrift met een frisse uitstraling op A4-formaat in plaats van het vorige wat compactere formaat.
Ook al zijn wij aan onze kant overtuigd van een geslaagde exercitie, het blijft spannend om het eindresultaat door de klant beoordeeld te krijgen. Natuurlijk zijn ze bij het maakproces betrokken, we doen niet aan ‘black box productions’. Maar toch. Het moment dat het magazine gedrukt en wel binnen komt is het moment waar iedereen op zit te wachten. En? Nou … men is erg tevreden. Pfjoe!
We hebben inmiddels een vernieuwde overeenkomst met de NVER gesloten om ook in de komende tijd hun magazine te verzorgen, want soms moet je pitchen op je eigen opdracht. Ook dat is contentmarketing. Maar de bij de NVER aangesloten retailers kunnen dus opgelucht ademhalen. Het EB-team en de creatieven van iMediate blijven zich inzetten voor de goede (retail)zaak.Overigens verzorgen wij ook consultancy bij NVER-events en het NVER-initiatief Independent Game Stores, waarvoor we ook social media-ondersteuning leveren.