Sinds medio vorig jaar werkt iMediate aan de communicatie en content voor Tekle Holographics, een innovatieve scale up met veel ambitie in diverse markten. Eind vorig jaar werden daar de eerste projecten voor opgeleverd in de vorm van een huisstijl, website, contentstrategie, bedrijfsvideo’s, blogs, productfotografie, persberichten en de nodige social content.

Tekle Holographics ontwikkelt holografische oplossingen die gebruikt kunnen worden zonder headset en die data transformeert naar zichtbare en bewerkbare realiteit.

De kern van het concept van Tekle Holographics zit hem in de mogelijkheid om real-time enorme hoeveelheden data te verwerken. De mogelijkheden zijn oneindig, hieronder toepassingen die al beschikbaar zijn of waaraan gewerkt wordt:

  • Projectontwikkeling – via een koppeling met BIM en andere databronnen wordt een project in een hologram weergegeven. Allerlei details kunnen zichtbaar worden gemaakt, of juist verborgen en het project kan met meerdere personen tegelijk van alle kanten worden bekeken en ook kan er tegelijkertijd aan het project gewerkt worden.
  • Gezondheidszorg – medische data uit allerlei bronnen (MRI, CTA, röntgen, echo en meer) worden gecombineerd voor een holistisch beeld van een patiënt. Artsen kunnen zo een ingreep op maat voorbereiden in plaats van een standaard-operatie.
  • Metaverse – als het gaat zoals grote techbedrijven voorzien, dan wordt het internet in de nabije toekomst veel meer immersief, doordat de gebruiker zich in een 3D-omgeving begeeft. Waar de meeste bedrijven inzetten op een (AR of VR) headset, ziet Tekle Holographics de metaverse als een uitgelezen kans om te beleven als hologram, waarbij je géén headset hoeft te dragen.

Nieuwe huisstijl, website en bedrijfsvideo’s

Aan iMediate de taak om dit als het communicatiebureau van deze startup doelgericht, in zo begrijpelijke mogelijke taal duidelijk te maken op zoveel mogelijk kanalen. Dat naast de ontwikkeling van twee websites.

In het derde kwartaal van 2021 startten we met de voorbereidingen, waarbij eind van het jaar de holographics website live moest gaan. Ook vanwege de aanwezigheid van Tekle Holographics op de Consumer Electronics Show in Las Vegas (4-7 januari 2022). Ruim voor het nieuwe jaar leverden we de definitieve website op (www.tekleholographics.com). Daaraan gekoppeld zit een mediastrategie voor alle belangrijke sociale kanalen: LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter. Daarnaast hebben we inmiddels twee bedrijfsvideo’s opgeleverd waarvan delen zijn ingebed in de website.

De video die iMediate maakte voor Tekle Holographics over Building & Construction.

Voor 2022 gaan we samen met Tekle op volle kracht vooruit, om de ontwikkelingen aan een zo breed mogelijk (professioneel) publiek bekend te maken. Daarbij blijven we content maken voor de website en de sociale kanalen, maar ook video’s. Als groot project staat de website voor het moederbedrijf Tekle op de agenda. Het bedrijf is ook nog actief als reseller in de ICT-markt. Daarvoor wordt nu dus een tweede website ontwikkeld waarin ook een digitale marketplace voor partners is opgenomen, waar ze producten kunnen bestellen voor eindklanten.

Plannen voor 2022

Ondertussen hebben we ook de huisstijl van Tekle Holographics ontwikkeld. Interessant detail is dat de voertaal voor alle content Engels is, vanwege de internationale aspiraties van de startup.