Eind vorig jaar nam iMediate, uitgever van ChannelConnect, Entertainment Business en EB Live, contentmarketingbureau ZB Communicatie en Content over. Beide bureaus gaan samen in één end-to-end bureau met specialisten voor strategie, digital, creatie en productie.
‘Dagelijks werken we voor diverse organisaties aan strategische creativiteit en contentproductie’, aldus Merijn Aalbers, Head of Strategy and Creative. ‘We ontwikkelen communicatie- en contentstrategieën, campagnes, social content, (video) podcasts, magazines (digital en print) en video’s. Dat doen we voor gerenommeerde opdrachtgevers als Achmea, SNS Bank, de Sociaal Economische Raad, PGGM, ABP, Wageningen Universiteit, Sligro en de KNVB.’
Aalbers vervolgt: ‘Naast langlopende contentprogramma’s, zien we een toenemende behoefte aan afgebakende contentopdrachten die op korte termijn ontwikkeld en geproduceerd kunnen worden. Aan hands-on kwaliteitscontent die een merk, product of dienst bekender en beminder maakt en leads genereert. Om op die vraag in te spelen hebben we een good old strippenkaart ontwikkeld die organisaties in staat stelt op laagdrempelige wijze impactvolle content te laten maken.
De 15 strippen vertegenwoordigen een waarde van in totaal € 7.500, – die we omzetten in uren. Per strip komt dat neer op een waarde van € 500,-, wat staat voor 5 uur volgens ons gemiddelde uurtarief. Tijdelijk krijg je 2 strippen gratis. Je betaalt dus maar € 6.500.-’
De strippenkaart kan worden ingezet voor specifieke contentproposities of voor adhoc contentsupport. Aalbers: ‘We hebben vier proposities samengesteld die bewezen effectief zijn en in elke branche werken. Bij deze proposities leveren we kant-en-klare contentpakketjes waarmee de klant de hoofdcontent kan promoten. Zo voorzien we in een behoefte bij klanten die ontzorgd willen worden in het ontwikkel- en maakproces.’