Ben je als bedrijf dagelijks professioneel bezig om grote en kleine klanten te helpen met hun contentstrategie, blijkt dat je zelf ook nog wel wat hulp kunt gebruiken. Zeker als het gaat om de eigen communicatie. Tot dat besef zijn we hier intern ook gekomen. En omdat we de wijsheid niet in pacht hebben, laten we ons graag bijstaan door mensen die hiervoor hebben doorgeleerd. Daarom is een weekje geleden Pooria Shoughi de uitdaging aangegaan om iMediate op het gebied van social media een extra boost te geven.

Pooria is vierdejaars Communication & Multimedia Design aan de HAN (Hogeschool Arnhem Nijmegen). Als nieuwste toevoeging aan de ‘contentcreatingbrigade’ van iMediate gaat hij hier voor een periode van 20 weken stage lopen als communitymanager. De vragen die we hem voorlegden waren: ‘Hoe kan iMediate zich beter online profileren?’ en ‘Welke kanalen én welke tools kunnen daar effectief voor worden ingezet?’ Pooria zal daarnaast ook de blik naar binnen richten. Hoe stroomlijnen we de interne communicatie, zodat iedereen actief deel kan nemen aan het proces om iMediate een smoel te geven?

Pooria: “Het moet in het DNA van de hele organisatie zitten en niet alleen taak van een communitymanager zijn natuurlijk! Dat laatste vind ik persoonlijk heel belangrijk, want wanneer iedereen in de organisatie zich betrokken voelt en de kern van waar de organisatie voor staat ook deelt, dan straalt dat ook uit naar buiten.”

De eerste week heeft hij erop zitten en er is nog geen verzoek van de HAN of Pooria binnengekomen tot herplaatsing. Dat voelt alvast goed … voor beide partijen. Vers bloed, nieuwe inzichten, nieuwe wegen. Wij zijn er dol op! Go Pooria, jij kunt er ook niets aan doen dat Ajax dit jaar bezig is aan een leerproces. Goed dat je toch fan blijft!