Michelle van Halder is redacteur bij iMediate. Met de redactie van het culinaire magazine Boodschappen staat ze elke maand weer voor de uitdaging om een blad te maken waarbij het water je in de mond loopt.
Als culinair redacteur ben ik al jarenlang betrokken bij het magazine Boodschappen, dat verspreid wordt onder de diverse supermarkten van inkooporganisatie Superunie. Maar zo veel verschillende winkels, zo veel verschillende assortimenten. Hier gaan we ook al jaren creatief mee om, want wat allemaal wel in een grote XXL-supermarkt verkrijgbaar is, daar heeft een lezer met alleen een kleine buurtsuper helaas weinig aan. Natuurlijk zorgen we ervoor dat iedere lezer onze recepten kan maken, indien nodig met wat aanpassingen.
Nieuwe keukens
Met de tijd verandert gelukkig voor ons ook het standaard palet aan smaken van de consument. Konden we zo’n vijf jaar geleden echt nog niet met quinoa of hummus aankomen, inmiddels is het geen probleem meer om nieuwe recepten met deze vreemde ingrediënten te ontwikkelen. Dit komt ook voort uit de restyling die Boodschappen vorig jaar heeft ondergaan waarna het magazine zich op een wat jongere doelgroep richt. En nu iedereen de afgelopen tijd thuis nog meer is gaan koken, verandert ook de behoefte van onze lezers. Nieuwe keukens willen ze ontdekken, met exotische buitenlandse benodigdheden! Als dit even niet in een restaurant kan, dan graag gewoon thuis.
Home made
Zo kunnen we dit jaar echt niet meer om de trendy Midden-Oosterse keuken heen. Ook weer een leuke klus. Want wat te doen met de lastig verkrijgbare, maar onmisbare basisbenodigdheden als tahin, labne, harissa, dukkah en ingemaakte citroenen? Daar geven we dan ook gewoon de bereidingswijze voor! Met verwijzingen naar de recepten voor deze home made basics in het magazine en online kunnen we weer net een stapje verder gaan met de rest van de receptuur. Zo blijven we de smaak van Nederland volgen, of misschien zelfs wel een beetje voor. Vanaf eind deze maand ligt dit magazine in de winkel. Dat smaakt naar meer!