MediaMarkt

Eigenlijk behoeft MediaMarkt niet veel uitleg. Het is simpelweg de grootste elektronica-retailer van Nederland met 49 fysieke vestigingen door heel Nederland en als 50ste vestiging een zeer uitgebreide webshop.

Lifestyle Magazine M

iMediate realiseert al meer dan tien jaar het inspirerende lifestyle-magazine voor MediaMarkt, dat consumenten gratis mee kunnen nemen in alle vestigingen, maar waar liefhebbers ook een abonnement op kunnen nemen. Het combineert inspiratie met informatie en is een mix van product en lifestyle. Verrassen, boeien, informeren en gewoon ‘pleasure’ bieden. M wordt zeer gewaardeerd door lezers, heeft een goede meeleesfactor en wordt ervaren als een cadeautje. Daar doen we het voor!


M online

Uiteraard is er ook een online variant van M. Geen één-op-één-doorvertaling van het blad naar het web, maar een online podium met eenzelfde insteek als de print-variant. Dagelijks ververst en speciaal gemaakt voor de online consument die to-the-point en relevant wil worden aangesproken. De content wordt in samenspraak met de klant (MediaMarkt) en met de klant van de klant (de leveranciers) ingevuld. Zo ontstaat er een krachtige online aanwezigheid van het merk M. Content wordt altijd tailor made per kanaal vervaardigd, uiteraard met een zo groot mogelijke efficiency om zo meerdere kanalen tegelijkertijd te kunnen bedienen.


Customer journey online

Inspiratie, oriëntatie, aankoop en de service na aankoop zijn de fasen van een customer journey. Deze reis vult MediaMarkt online volledig in. Van ‘ik wist niet dat het bestond’-content en merk-pagina’s tot aan koopadviezen per productgroep en campagne-pagina’s. iMediate helpt samen met het contentteam van MediaMarkt bij het bouwen en invullen van al deze onderdelen, inclusief volledige shop-in-shops voor merken als Apple, Samsung of Miele. Alles om van consumenten klanten te maken en van klanten terugkerende klanten of zelfs fans. MediaMarkt als Pleasure Dome.


Content en effectiviteit

Zelfs de beste content heeft goede ondersteuning nodig om optimaal effectief te zijn. Natuurlijk moeten SEO en SEA worden ingezet, maar hoe? Op welk moment, welke content in welk kanaal? Wat moet er als ‘hero’-content breed worden uitgemeten en hoe gaan we om met always-on-content, informatie die de consument altijd moet kunnen vinden? Moet daar ook een trafficplan voor komen? iMediate adviseert, initieert en voert gedeeltelijk ook uit. Voorbeelden daarvan zijn reportages bij beurzen als de CES, het World Mobile Congres of de IFA. Daarbij pushen we content met een opgesteld traffic plan via social media, M online en in print. En we zorgen we voor maximaal bereik door de juiste SEO-triggers en SEA-inzet. 


magazine.mediamarkt.nl