Dit gebeurt er bij een Exclusief covershoot

Posted by Monique Hemmes | januari 30, 2018 | Achtergrond, Expertise, Projecten
Coverfoto voor Exclusief 17

Een goede cover moet blikken vangen, verleiden én stopkracht hebben. Het bedenken van een krachtig concept, het verzamelen van de bijbehorende props, het verzorgen van een goed aangeklede set, het zoeken naar de juiste belichting: een inspirerende cover maken houdt meer in dan je denkt. 

Bladenmakers zijn vaak opgevoed met bepaalde elementen waaruit een succesvolle cover moet bestaan: een blond model dat je aankijkt, gedrukt op glanzend papier, met een rug die is ‘gelumbeckt’, wel rood, geen groen en bruin als coverkleuren. Spelen met cijfers en veel wervende teksten. Voor Exclusief zijn echter ook andere punten cruciaal: de cover moet onderscheidend en herkenbaar zijn en er moet een logica zitten tussen het beeld en de coverkreet.

Een verse makreel op de cover

Klinkt eenvoudig, maar er komt nog heel wat bij kijken. Neem bijvoorbeeld de cover van Exclusief 17. Nadat het thema New Nordic en de invulling hiervoor was bepaald, moest een krachtig coverbeeld worden bedacht. Uiteindelijk kozen we samen met de klant voor een makreel. De dag van de covershoot begonnen we vroeg. Er waren zeven mensen op de set: fotograaf, artdirector, productieleider, stylist, foodstylist, projectmanager en een stagiair. Iedereen had die dag zijn eigen taak. Aan de slag: de meest verse vis werd uitgezocht, de juiste kleur blauw in de achtergrond werd bepaald, de belichting ingesteld en de vissenkom klaargezet. De waterspiegel moest bij zijn oog zijn. Om de vis stabiel in het water te houden, werd hij vastgezet aan een gewicht. Een stok duwde hem in de juiste positie.

fotoshoot Exclusief

Er kwamen prachtige beelden uit, maar we misten nog wat. Het kon beter, verrassender, dynamischer. Met een hand in het water werden golfjes gemaakt, maar dit had niet gewenste effect. De tijd begon te dringen want de vis werd er niet verser om. We besloten luchtbellen in het water te blazen met een lang rietje. Na diverse pogingen waren de bellen eindelijk goed: niet te groot, niet te klein of buiten beeld. Het coverbeeld kon de nabewerking in. Het verrassende element? Het coverbeeld is ondersteboven geplaatst!

Exclusief verschijnt 5 keer paar jaar en is voor alle Sligro-klanten gratis mee te nemen in een van de 50 vestigingen in Nederland.

Cover Exclusief 17

Lees ook: CASE: Sligro

Ook interessant:

klaar! publicaties door iMediate
Posted by peter | 02 augustus 2018
In Klaar! #7 een greep uit de producties die in de afgelopen 31 dagen werden opgeleverd. Want ja, zelfs tijdens de warmste julimaand ooit gaan we onverstoorbaar door. (meer…)
6 LikesReacties staat uit voor Klaar! 7 – opgeleverd in juli
transformatie van B2B marketing
Posted by michael-bottenheft | 18 juli 2018
In het Engels bestaat er een mooie term voor: ‘the consumerization of B2B marketing’. Oftewel, het gebruiken van digitale technologieën om klanten en prospects online te engagen, zoals dat binnen…
15 LikesReacties staat uit voor De transformatie van B2B-marketing
Posted by tessa | 06 juli 2018
Ons nieuwe digitale magazine voor Stayokay ‘GoLocal’ is vanaf vandaag te bereiken via magazine.stayokay.com. Een eerste editie is altijd spannend, maar we zijn supertrots op het eindresultaat. Het magazine bekeken…
14 LikesReacties staat uit voor Eerste ‘GoLocal’ verschenen!